Haal het voorjaar alvast in huis met een zelfgemaakte bloembak

On 30 januari 2014 by redactie

In de winter hebben we een beetje behoefte aan licht en kleur. Om nu het voorjaar gevoel een beetje in huis te halen gaan we een bloembak voor in huis maken met eigen gemaakte bloemen. Dit is een leuke tip om samen met kinderen te gaan doen.

Wat heb je nodig om deze leuke binnen bloembak te maken?

– Een lege schoenendoos
– Gekleurd papier of karton in verschillende kleuren onder andere groen
– Saté prikkers
– Lijm / plakband/nietmachine
– Schaar

bloembak_groot

Maak van de schoenendoos een gekleurde bloembak

Je begint met de schoenendoos daar lijm je gekleurd papier tegen aan zo wel aan de binnen en buitenkant alleen de doos want het deksel heb je niet nodig.Dit is de bloembak nu ga je de bloemen maken. Knip uit groen papier de stengels en de blaadjes van de bloemen.Je kunt zoveel bloemen maken als je zelf wilt.

Nu gaan we de bloemen maken

Knip nu uit het andere gekleurd papier de bloemblaadjes en rondjes voor het midden van de bloem. Leg alle onderdelen voor de bloemen bij elkaar op tafel. Pak een saté prikker lijm hierop eerst de stengel en de blaadjes mocht het niet helemaal goed blijven zitten je kunt het ook even vast nieten. dit ode je ook met de rondjes die je als midden van de bloem gebruikt en de bloemblaadjes.

Plak de bloemen vast aan de binnenkant van de schoenendoos

Als je zo een aantal bloemen gemaakt hebt is het tijd om ze vast te lijmen in de doos. Plak de bloemen in de schoendoos vast tegen de rand. Als het met lijm niet goed vast blijft zitten kun je de bloemen ook vastplakken met een paar stukjes plakband.als je zo een aantal bloemen hebt vastgeplakt is de bloembak klaar.

Lekkere bloemen

snoepbloemen

De eigen gemaakte bloemdoos is ook erg leuk als traktatie op school. Zo kun je bijvoorbeeld snoep gebruiken als decoratie of als onderdeel van de bloem. Op Dromelotkado kwam ik bovenstaande snoepbloemen tegen, die naast mooi ook nog eens heel lekker zijn!

Bron foto: http://www.verrasdeklas.nl/

Comments are closed.